Model Trencilik Çalışmalarım:

Model Trencilik Çalışmalarım:
- 2018 Model Tren hobisine yönelik ilgimin zirve yaptığı bir yıl oldu ve nihayet 2. el de olsa 2 takım lokomotif, fleischmann profi raylar ve trix mobile station alarak bu alana da adım attım.









- DCC yani digital command control denilen altyapıyı tercih edeceğim. Model tren dünyası Marklin ve diğerleri olarak ayrılmış. Bu durumda diğerleri daha mantıklı bir tercih olarak görünüyor. En yaygın kullanılan ölçek olan H0 ya da 1:87 ölçek tercihim olacak.

- Öncelikle bu hobiyle uğraşacağım uygun bir yer seçimi ile yola başladım. Başlangıç için ihtiyacım olacak olan en az 1 metreye 2 metre gibi bir büyüklük istediği için, kuruldu mu kaldırılması zor olduğu için, çeri çöpü, inşası çok olacağı için evde bu işi yapmam pek mümkün görünmüyordu. Eşimin de rızası ve teklifiyle bu işi bahçe evinde yapmaya karar verdim.










- Layout olarak tabir edilen çalışma masası için 4 x 8 fit olarak yaygın ifade edilen ve metrik ölçülerle 120 x 240 cm boyutlarında olan bir başlangıç alanı düşündüm. Masayı da temin edeceğim malzemelerle kendim yapacağım. Bu iş için marangozdan aldığım malzemeleri bir hızarda kestirdim ve üzerine de Koçtaş'tan aldığım 4 adet 60 x 120 cm OSB ile kapladım. Bana toplam 200 tl'ye mal oldu.

- Layout montajını tamamladıktan sonra üzerindeki tüm yüzeyi sert bir köpük malzemesi olan XPS ile kapladım. Diaroma bu zemin üzerine yerleşecek.

- Bu arada yavaş yavaş ray yerleşim planıma da son şeklini verdim. Raylarla köpük arasına mantar kağıttan döşeyecektim ancak bulamadım. Bunun yerine gördüğüm 2 mm kalınlığındaki evo kaplama kullanmaya karar verdim. 50 x 70 cm ebatlarındaki adedi 3.5 TL.

Yorumlar

Popüler Yayınlar